Sondować przejazd w kilku miejscach aby uniknąć niespodzianek (dziury, duże kamienie, zatopiony pień drzewa...) i określić trajektorię i miejsce wyjazdu.
Sprawdzić szczelność samochodu.
Spuścić powietrze z kół do około 1.5 atmosfery.
Wjechać powoli do wody aby uniknąć szoku termicznego lub uszkodzenia chłodnicy.
Jechać ze stałą szybkością pchając falę, która tworzy się przed samochodem.
Po przejechaniu brodu spojrzeć pod samochód i zdjąć trawy lub gałęzie, które mogły się zaczepić.
Przejazd przez błoto
- Zatrzymać się i przestudiować teren.
- Założyć taśmy zabezpieczające, aby nie robić tego po zablokowaniu się w błocie.
- Jeśli to konieczne obniżyć ciśnienie w oponach.
- Przejeżdżać na 2 lub 3 biegu terenowym.
- W przypadku głębokich kolein, przejechać przez nie górą, nie wprowadzając kół do nich.
- Używać blokady mechanizmu różnicowego centralnego i tylnego jeśli samochód jest w nią wyposażony.
- Utrzymywać koła prosto.
- Przyspieszać.
W przypadku zatrzymania jazdy, natychmiast włączyć bieg wsteczny i wycofać.