|
|
|
|
|
Zawieszenie podwozia i przejazd przez rowy
Zawieszenie podwozia
Przestudiować teren, aby poznać miejsce, gdzie można się zawiesić.
Zablokować mechanizm różnicowy centralny i osi tylnej, jeśli istnieje.
W terenie płaskim lub na podjeździe zmienić bieg na 2 lub 3 terenowy i na 1 terenowy na zjeździe.
W terenie płaskim lub na podjeździe lekko przyspieszyć tuż przed miejscem, w którym można się zawiesić.
Na zjeździe, lekko przyhamować tuż przed miejscem, w którym można się zawiesić.
W przypadku zablokowania, włączyć bieg wsteczny i wycofać się, aby wybrać inną trajektorię lub inną prędkość.
Przejazd przez rów.
- Ustawić samochód pod kątem około 45º przed rowem.
- Przewidzieć wystarczająco dużą strefę wyjazdu.
- Zablokować mechanizm różnicowy i tylny, jeśli samochód jest weń wyposażony.
- Przejechać rów na 1 biegu terenowym i na małym gazie.
- Jeśli samochód jest zablokowany przez zawieszenie, wycofać.
- Rozpocząć manewr ponownie wybierając inną trajektorię.
- Mocno przyspieszyć, aby przejechać przez rów impulsem.
- Zwolnić pedał gazu dla przejazdu kół tylnych.
[ powrót ]
|
|
|
|
|
|
|