Asortyment usług
 
Porady Michelin
 
Dobór opon
 
Tabele
 
Jakość usług
 
Wirtualny warsztat
 
wyważarka hunter


 


Jazda na śniegu

Bądźcie świadomi ograniczeń waszych i ograniczeń innych kierowców. Bądźcie skoncentrowani na otoczeniu.
Nie wykonujcie gwałtownych ruchów, unikajcie zbyt gwałtownych przyspieszeń (przyspieszenia powinny być stopniowe i niewielkie). Gwałtowne hamowanie i zbyt duże szybkości to ryzyko.
Zwiększcie odległość z poprzedzającym samochodem.
Można używać biegu wyższego niż używany w czasie suchym aby oddalić ryzyko poślizgu na podjeździe.


Hamowanie.

Koniecznie należy przewidywać hamowanie szacując drogę hamowania i używając na przemian hamowania silnikiem i pedału hamulca. Hamowanie musi być progresywne, aby uniknąć zablokowania kół, które spowodowałoby poślizg i utratę kontroli nad samochodem. W przypadku zablokowania kół i poślizgu, zwolnić pedał hamulca aby odnaleźć przyczepność, a następnie ponownie hamować progresywnie, ciągle używając hamowania silnikiem. Aby uniknąć zablokowania kół na zjazdach, można używać biegu niższego niż bieg używany w czasie suchym. Przed odcinkiem trudniejszym (duży zakręt, spowolnienie ruchu) przewidzieć hamowanie, by było ono jak najbardziej progresywne, używając hamowania silnikiem.

Ruszanie z miejsca.

W trakcie ruszania z miejsca na śniegu, aby uniknąć ryzyka poślizgu, konieczne jest progresywne przyspieszanie. Jeśli koła ślizgają się, włączyć wyższy bieg, aby zmniejszyć siłę przekazywaną na koła i napędzać samochód w sposób zadowalający.

Zakręt.

Przed przejazdem zakrętu ograniczyć prędkość, pamiętając o zwolnieniu na prostej. Aby przejechać zakręt, ruch kierownicą musi być delikatny i stały, by uniknąć zerwania przyczepności opony i utraty odpowiedzi z jej strony. W zakręcie zachować niewielką stałą szybkość, aby uniknąć utraty równowagi samochodu. Gdy przód samochodu stracił przyczepność, należy ją odzyskać. W tym celu zmniejszyć prędkość zdejmując nogę z pedału gazu: w przypadku konieczności lekko nacisnąć na hamulec bez zablokowania kół. Gdy tył samochodu jest znoszony (napęd przedni), przyspieszyć w celu odzyskania równowagi. W żadnym wypadku nie hamować, pogłębi to utratę równowagi tyłu.




[ powrót ]




 
 
 
Strona Główna | O firmie | Konatkt